Extra årsmöte maj 2017

Många medlemmar anslöt till det extra årsmöte som föreningen höll på Galleri Anders Hultman den 31 maj.

Efter kaffe, smörgås och kardemummakaka inledde interimsstyrelsens ordförande Charina Åkerlund mötet. Därefter tog den erfarne Robert Lennes över klubban som mötets ordförande. I stor enighet slöt medlemmarna upp bakom interimsstyrelsens olika förslag.

Föreningens nya namn är nu officiellt Konstföreningen Westmannia. De nya stadgarna (som finns att läsa i sin helhet här) fastställdes och en ny ordinarie styrelse valdes.

Efter avslutat möte gav Anders Hultman en intressant beskrivning av Giclée, vilket är den teknik som han senast arbetat med. Giclée innebär att man från en digital bild (i detta fall framställd med ritbord och penna i Photoshop) gör ett begränsat antal tryck på tjockt syrafritt papper med en avancerad bläckstråleskrivare. Detta tryck sägs ska vara färgbeständigt i åtminstone 200 år.

Medan medlemmarna fick möjlighet att välja ut några av Anders Hultmans verk för inköp till föreningen (för 2015-16 års utlottningar) höll den nya styrelsen sitt konstituerande möte.

Ett  stort tack till Anders Hultman som lät oss låna sin fina gallerilokal.

Tillbaka till aktuellt